zaterdag, december 09, 2006

Zo verging het Rob Overvliet

Beste klasgenoten,

Met jullie heb ik fijne jeugd gehad in Boskoop op de Bewaarschool in de Kerkstraat en later op de Openbare School op de BC-straat. Na het doorlopen van de Mulo ben in Gouda naar de Rijks-HBS gegaan, met als resultaat een HBS-B diploma. In die tijd was dat al een hele opleiding. Ik ben op mijn achtiende aangenomen bij de Nederlandsche Handelsmaatschappij in Amsterdam (Nu ABN-AMRO) op de afdeling Organisatie. De eerste computer was net binnen gereden. Het volgende jaar heb ik op kantoor Rotterdam mij vertrouwd gemaakt met diverse banksystemen.

De dienstplicht riep en ik mocht de opleiding tot Verbindingsofficier volgen in Amsterdam met daarna een jaar lang actieve dienst in Den Helder.

Na mijn diensttijd ben ik aangenomen bij Burroughs en begonnen met de verkoop van mechanische apparatuur. Door de introductie en verdere ontwikkeling van elektronica heb ik alle fasen in de automatisering meegemaakt. Dus van telmachine tot de grootste computersystemen, met netwerken en toepassings-programmatuur. Door mijn start bij en bank, was mijn focus vaak gericht op de bankwereld.
Burroughs fuseerde met Sperry tot het bedrijf Unisys. Totaal heb ik er 27 jaar gewerkt, met activiteiten als Programmeur, Consultant, Trainer, Salesman, Salesmanager en Marketing Manager. Een spannende en plezierige tijd, waarin ik veel heb geleerd en veel mensen heb ontmoet.

Op mijn vijftigste ben ik voor mezelf begonnen onder de marketingnaam Virtual Power en heb trainingen verzorgd bij o.a. KPN, Olivetti, Origin, Logica, CMG, Aegon, maar ook in Duitsland voor Toshiba en in Ierland voor de Telecom Eireann ( http://www.virtualpower.nl/ .
Voor Baan deed ik enkele jaren geleden de commerciƫle assesment van de aanbesteding van alle logistieke systemen voor alle onderdelen van Defensie. Voor leden van het CBW (Centrale Branchvereniging Wonen) geeft ik de training : "De klant vraagt om korting. Wat nu?".

Ik ben getrouwd, heb een dochter en een kleinzoon. Mijn dochter ontwerpt kindermeubelen ( http://fun-stuff.nl/ ). Ik doe aan sport: badminton, golf en wintersport. Mijn schoonzoon heeft een speedboot gebouwd van 13 meter. Die wordt gevaren voor plezier en evenementen ( http://www.powerboatcity.nl/ ). Vaak mag ik mee als bemanning.

Geen opmerkingen: