zaterdag, december 02, 2006

“Levensverhaal” Corrie Sanner.

Naast de Openbare School wonend in één van de 3 kleine huizen waren “de Sannertjes” zoals Pieterse (de heer J. Sonneveld hoofd van de ULO) ons noemde, nogal vaak de laatsten die de school binnen kwamen. Vriendinnen bleven vooral in de zomer vaak bij ons om in de Gouwe te zwemmen. Wij hadden een heerlijke jeugd en kwamen uit een goed nest! Ook wij (mijn 2 zussen, Hennie en Willie) gingen naar de (M)ULO. In drie jaar je diploma en dan aan het werk. Toen keuze genoeg om een baan te vinden! In de avonduren 3 jaar lang bij Sonneveld de diverse opleidingen Handelscorrespondentie volgen en diploma’s halen. Het moet voor hem bijna liefdewerk zijn geweest, die privélessen. Bij de Joodse Firma Interlapin werd ik als kantoorjuffrouw aangenomen omdat ik het ULO diploma in 3 jaar behaald had. Dat hoorde ik later. Wanneer ’t daar niet druk was mocht ik mijn cursussen op kantoor maken. Daarna ruim 6 jaar op het Proefstation voor de Boomkwekerij bij direkteur ir. C. Dorsman. Voor mij een fantastische baas waar ik veel respect voor had. De Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening was een nieuwe sector waar ik 30 jaar met veel plezier heb gewerkt. Een woningcorporatie waarin de vele ontwikkelingen elkaar in snel tempo opvolgden. Bouwen, beheren en verhuren werden voor mij een begrip. In diverse functies ben ik in de snel groeiende corporatie werkzaam geweest en volgde de daarbij behorende opleidingen. Als beleidsmedewerker bewonerszaken heb ik mij vele jaren uit kunnen leven. De laatste jaren heb ik gewerkt als directiesekretaresse. Op mijn 57e heb ik gebruik gemaakt van de VUT. Gelukkig ben ik ook in staat geweest om de zorg van mijn ouders in hun laatste levensjaren te verlichten! Gezond te zijn, gelukkig al 40 jaar samen en heel veel interesses en tijd voor hobby’s en vrienden maken het leven aangenaam en waardevol.

Geen opmerkingen: