vrijdag, november 03, 2006

Bericht van Ton Barendsz

Beste Wim, Rob en allemaal.
Dit is wat je noemt "toeval"!! In Julie ontving ik een brief van Ad Bulk en Gert Verweij uit Boskoop: Klas 1952-1958 van de Kon. Wilhelminaschool organiseert op 4 November a.s. een Reunie! Zij zochten het adres van mijn zus: Atie Barendsz. Ik was stik jaloers! Wat een goed idee om beter "laat dan nooit" nog eensbij elkaar te komen. Wie schets mijn verbazing toen jij Wim mij enkele weken later opbelde. Natuurlijk! 9 December staat geblokkeerd in mijn agenda. Tijdens ons telefoongesprek vroeg je wat ik zoal heb gedaan na "Boskoop". Hier volgt een kort overzicht:Ik ben van 1951 tot 1957 leerling geweest van de Koningin Wilhelminaschool aan de Burgermeester Colijnstraat. Juffrouw Frissel in de eerste klas. Meester den Oude (?) in de laatste klas. In een apart rijtje in de klas werden ca 6 kinderen opgeleid voor hettoelatingsexamen HBS.Ik ben daarvoor in Gouda geslaagd. Maar ik heb mijn HBS-B diploma gehaald(1962) aan het Rembrandt Lyceum in Leiden, toen nog opde Hoge Rijndijk. Na de HBS ben ik een jaar in de USA "foreign exchange student" geweest. Mijn amerikaanse familie woonde in Boone, Iowa. Ik heb toen ook het "Highschool diploma" aan de Boone Highschool gehaald(1963). Later heb ik mijn "amerikaanse" familieleden herhaaldelijk bezocht indiverse staten van de USA.Na de USA heb ik in Delft gestudeerd. Ik ben in 1969 afgestudeerd als Chemisch Ingenieur. Mijn militaire dienstplicht heb ik als gedetacheerd officier bij TNO doorgebracht. Daar ben ik toen ook(1969) in vaste dienst getreden. Ik heb bij TNO in de loop der jaren aanvankelijk veel onderzoek uitgevoerd (7 patenten). Daarna heb ik projecten gerund (o.a. in Indonesië), lezingen gehouden (o.a.USA, Japan, Australië), trainingen gegeven (o.a. Tsjechië, Roemenië) en afdelingen geleid (o.a Visserij Instituut TNO in IJmuiden). Sinds 1993 heb ik het begrip HACCP (veilig voedsel produceren) alsmanagementsysteem internationaal inhoud gegeven. Sinds 1996 ben ik eindredacteur van het Praktijkhandboek. Voedselveiligheid.Gedurende een korte periode heb ik deze systeemkennis ook op tuinbouw gebied toegepast: in het keten management project PLANTANIA. In 1969 ben ik getrouwd met een Katwijkse. Wijna en ik zijn nu 37 jaar getrouwd, hebben 2 zonen en 3 kleinkinderen (2 meisjes en een jongen) In juni 2004 ben ik met pensioen gegaan. Ik heb het nu drukker dan voorheen. De laatste twee jaar heb ik allerlei "Freelance" en "PUM" projectenuitgevoerd, o.a. in Rusland, Nepal, Jamaica, Indonesië en Georgië. Het gaat om kennisoverdracht betreffende het toepassen van het HACCP systeem in allerlei soorten voedingsmiddelen. Hoe ik er nu uitzie? Ingesloten tref je een redelijk recente familiefotoaan. Ik kijk met veel verwachting uit naar 9 december ! Hartelijke Groeten, PS. Wim en Rob, ik hoop dat jullie deze informatie voor mij verder willenverspreiden via de weblog. Ton Barendsz, Karel Doormanlaan 22225, TA Katwijk ZHt, f: 071 407 25 68, e: awbarendsz@hetnet.nl


Geen opmerkingen: