zaterdag, november 25, 2006

In grote lijnen het levensverhaal van Albert Roetert Steenbruggen.

Boskoop 25 november 2006.
Beste Fred.
Nog hartelijk dank voor de brief die je aan mijn broer Albert gestuurd heb voor de reunie op zaterdag 9 december.Tot onze spijt kan Albert niet komen.Hij is getroffen door de ziekte van piek, dat is een van de vele varianten van de ziekte, alzheimer. Hij is niet in staat om hele zinnen te zeggen,en kan niet tegen de drukte die op z`n middag plaatsvindt. Ik zal een korte toelichting geven over het reilen en zeilen van mijn broer. Na de schooltijd is hij bij de provincie waterstaat Zuid -Holland gaan werken, als onderhoudsmedewerker,o a verkeersborden plaatsen door heel de provincie heen, de standplaats was Boskoop, dat was bij het Rijneveld, onder de provinciale weg, na een paar jaar daar gewerkt te hebben moest hij in militaire dienst. Dat was toen nog verplicht, daarna is hij gaan werken bij Kloos metaalbouw in Kinderdijk. Hoogspanning masten plaatsen door heel Nederland heen. Toen daar geen werk meer in was is naar hij naar Siegen in Duitsland gegaan om daar te werken,in de metaalbouw, dat betaalde beter. Na dit avontuur, is hij in Zwolle gaan wonen met mijn vader en is hij bij een bouwbedrijf aan de slag gegaan en daarna bij Albert Hein in Zwolle. Tijdens een vakantie, met Theo Verbeij en Maarten Pauw,in Roemenie is hij Eugenia tegen gekomen, ze zijn na een paar jaar getrouwd,met veel inspanningen is het toen gelukt om haar naar Nederland te krijgen,ze zijn ± 12 jaar getrouwd geweest, zijn uit elkaar gegaan in goede harmonie. Ze komen nog regelmatig bij elkaar. Hij is vrijgezel gebleven en is regelmatig met vakantie in Roemenie geweest (hij spreekt de taal heel goed) Na zijn scheiding is Albert in Staphorst gaan wonen en heeft daar een huis gekocht .In maart 2004 zijn de eerste klachten van vergeetachtigheid bij hem waargenomen tijdens een verjaardag van een tante die 90 jaar werd en een familie dag organiseerde. Daarna is het langzaam maar zeker steeds erger geworden, op 9 augustus van dit jaar is Ap naar een verpleeghuis in Assen voor jong dementerende verhuist. Ik ga gemiddeld een keer in de maand naar hem toe om te kijken of alles goed gaat. En dan gaan we meestal een stukje rijden in de omgevingen, een biertje drinken en wat eten. Ik heb gevraagd of hij naar jullie toe wil komen, dan haal ik hem op uit Assen en ik breng hem dan de volgende dag weer terug, maar hij wilde niet. Ik vind het heel leuk dat jullie dit organiseren, jammer dat ik niet meer weet wie er allemaal bij mijn in de klas hebben gezeten, hoe hebben jullie dat allemaal uitgezocht? Doe in naam van Albert iedereen de vriendelijke groeten, Hij woont nu in Verpleeghuis “Nieuw Graswijk” , Beilerstraat 215, 9401 PJ Assen.

Ik hoop dat jullie begrip heb voor de situatie, een vriendelijk groet van
Willem Roetert Steenbruggen


Galerij 50
2771 XJ Boskoop
Telf : 0172-215167
Fax : 0172-462950
Mobiel :06-22896634

E mail: toowi@planet.nl

Geen opmerkingen: